Poznajmy się bliżej

Nazywam się Daniel Jędrysik i od 2018 do końca 2022 roku zajmowałem się pozycjonowaniem stron internetowych w Agencji KS (dawniej Kampanie SEO). Obecnie pełnię funkcję Marketing Managera tejże agencji. Z wykształcenia jestem technologiem chemicznym, co jak widać nie stanęło mi na przeszkodzie w zostaniu SEOwcem.

Po godzinach jestem mężem i ojcem, a wolny czas poświęcam na projektowaniu własnych stron internetowych lub programowaniu w Pythonie. Uwielbiam prozę Tolkiena, Pratchetta i Sapkowskiego. Gustuję również w innych gatunkach literackich, jednak do fantasy mam największą słabość.

Blog powstał z myślą o dzieleniu się wiedzą i spostrzeżeniami z innymi. Do stworzenia kolejnej witryny, tym razem w oparciu o system WordPress, zmotywował mnie Wojtek Jakieła. Dzięki niemu nauczyłem się kilku przydatnych sztuczek, w tym tworzenia własnego szablonu dla WP, który w pełni będzie odpowiadał moim potrzebom.

Blog będzie też moim “polem bitwy” z Google. To na nim będę testował nowe pomysły i rozwiązania, by potem doświadczenia te przenosić do pracy zawodowej.

Moje publikacje

04.07.2019

Case Study: Odzyskanie pozycji strony YMYL po sierpniowej aktualizacji algorytmu

Jest to artykuł, którym zadebiutowałem w Internecie. Opisuje pokrótce przypadek jednego z moich klientów, który znacząco stracił w wyniku aktualizacji algorytmu Google w sierpniu 2018 roku po tzw Medical Update. W artykule opisałem jak SurferSEO pomógł w wyciągnięciu strony z dołka.

31.07.2019

Pozycjonowanie WordPress – zwiększ widoczność swojego bloga

Słów kilka o pozycjonowaniu strony opartej o popularnego WordPressa. Podstawowe informacje dla osób prowadzących swojego bloga. Koniecznie sprawdźcie czy wasze witryny są indeksowane w Google.

26.03.2020

Adres URL – Co to jest i jak go wykorzystać w działaniach SEO

Wpis na blogu KS poświęcony adresom URL i ich funkcji w naszym codziennym życiu. Jeżeli interesuje Was, jak powinien wyglądać przyjazny adres URL koniecznie przeczytajcie ten krótki artykuł. Dla zapracowanych tekst dostępny jest też w wersji audio.

27.04.2020

Co to jest Guest Posting i jak wykorzystać go w procesie link buildingu?

Technik pozyskiwania backlinków do witryny jest dużo. Jedną z nich są wpisy gościnny. O tym czym jest guest posting oraz jak wykorzystać go do budowania profilu linków i marki osobistej napisałem artykuł na blogu Majestic.

08.05.2020

Czym są Breadcrumbs i jak należy je stosować przy budowie strony internetowej

Jednym z elementów ułatwiających poruszanie się po stronie internetowej są „okruszki chleba” czyli breadcrumbs. O tym, jakie są ich typy oraz jaką pełnią role dowiecie się z mojego wpisu gościnnego umieszczonego na stronie Linkhouse

23.07.2020

Algorytmy Google i ich aktualizacje – wszystko co trzeba o nich wiedzieć

Jak na razie najobszerniejszy z moich artykułów, który wkrótce odświeżę. Najważniejsze informacje o algorytmach Google i najgłośniejszych aktualizacjach, które jednym przynosiły ogromny zastrzyk ruchu z wyników organicznych, innym z kolei serwowały znaczne tąpnięcia w ilościach odwiedzających.

04.09.2020

WordPress 5.5 a SEO – wpływ na widoczność strony

Jak aktualizacja WordPressa wpłynie na działania SEO? Czy wpłyną one na widoczność strony? Na blogu cyber_Folks dzielę się przemyśleniami na ten temat, analizują funkcje dodane w wersji 5.5

19.10.2020

E-sklep czy social media? Kto wygra walkę w e-commerce?

Zostałem poproszony o udzielenie krótkiego komentarza do artykułu porównującego e-commerce i social media pod względem możliwości, jakie daje każde rozwiązanie w budowie strategii rozwoju biznesu.

25.11.2020

Techniczna optymalizacja strony WWW – czy jest konieczna?

Optymalizacja techniczna strony internetowej jest konieczna nie tylko dla procesu pozycjonowania witryny, lecz wpływa także na inne aspekty związane z szeroko pojętym marketingiem. W artykule dla AdsTalk zawarłem 7 symptomów, które świadczących o tym, że strona wymaga pilnej interwencji.

21.01.2021

Kanibalizacja słów kluczowych a pozycjonowanie

Czym jest kanibalizacja słów kluczowych i czy może być przeszkodą w pozycjonowaniu witryny. W styczniu na blogu Agencji KS pojawił się mój wpis dotyczący tego zagadnienia. Poza wyszczególnieniem przyczyn i sposobów wykrywania kanibalizacji znajdziecie w nim też sposoby na radzenie sobie z problemem. Pytanie tylko, czy w waszym przypadku kanibalizacja to coś złego…

19.02.2021

The World’s Top SEO Experts Tell Us What They Think Is The Most Important On-Page SEO Ranking Factor

Czy w SEO jest jakiś magiczny czynnik, który powoduje wystrzelenie strony z czeluści na sam szczyt wyników wyszukiwania? Zapewne nie. Dziś algorytmy są dużo bardziej skomplikowane i trzeba czegoś więcej niż znalezienia gorącego przycisku. Jeżeli chcesz znać zdanie czołowych SEOwców z całego świat o tym zagadnieniu koniecznie przeczytaj wpis. Wśród opinii znajdziecie także i moje trzy grosze.

21.10.2021

Jak dodać stronę do Google?

Bez tej prostej, jakby mogło się wydawać czynności, wszelkie działania mające prowadzić do wysokich pozycji w wyszukiwarce Google spalą na panewce. W większości przypadków, Google sam odnajduje nowe podstrony, ale warto wiedzieć, co zrobić, gdy tak się nie stanie. Poradnik zawiera też informację, jak sprawdzić, czy strona została już zaindeksowana.

14.07.2022

Jak samemu skutecznie pozycjonować stronę firmową w Google?

Mając wiedzę oraz wkładając trochę pracy i wysiłku, można samodzielnie promować swoją witrynę w wynikach wyszukiwania Google. W tym artykule przedstawiam wskazówki wraz z obszernym wyjaśnieniem, które pomogą w pozycjonowaniu strony firmowej.

17.11.2022

SEO Tips for beginners — the essential guide for higher rankings

Na blogu Ringostat ukazał się mój artykuł, zawierający 8 porad dla początkujących SEOwców. Wskazówki zawarte w tym wpisie pozwolą usystematyzować pracę i skupić się na podstawowych czynnościach, które będą stanowić podwalinę przy budowaniu widoczności strony w wyszukiwarce Google.

22.06.2023

Jak zaplanować skuteczną kampanię SEO: 9 etapów do sukcesu

W tym artykule poruszam kwestie planowania kampanii SEO, która ma za zadanie zwiększanie widoczności strony w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa kluczowe, zdobycie wysokich pozycji oraz generowanie ruchu organicznego. Przygotowanie odpowiedniej strategii ułatwi drogę na szczyt.

20.07.2023

Czym są słowa kluczowe i jak wybrać te najlepsze dla biznesu?

Jednym z pierwszych elementów procesu pozycjonowania jest znalezienie odpowiednich słów kluczowych. O tym czym są słowa kluczowe, jakie są rodzaje oraz jak dobierać frazy w zależności od prowadzonego biznesu przeczytasz we wpisie opublikowanym na łamach bloga agencji KS.

27.02.2024

Marketing w wyszukiwarkach dla NGO

Grupa Robocza SEM IAB Polska — które jestem członkiem — opracowała pierwszy przewodnik po marketingu w wyszukiwarkach skierowany do organizacji pozarządowych. Znajdziesz w nim m.in. mój artykuł o tym, jak przygotować stronę na spotkanie z algorytmami Google.

04.04.2024

Sojusznik czy wróg? Dwie twarze kryzysu w digital public relations

W poradniku stworzonym przez specjalistów grup roboczych PR, SEM i Social Media, znajdziesz szereg praktycznych artykułów o tym, jak przygotować się na ewentualność kryzysu wizerunku marki, jak reagować w sytuacjach nieprzewidzianych oraz jak im zapobiegać. Także i ja dołożyłem swój artykuł, w którym przedstawiam, jak działać w przypadku sytuacji, gdy Google przestaje lubić naszą stronę.

25.04.2024

Atrybucja konwersji i modele atrybucji

Choć pojęcie atrybucji może wydawać się skomplikowane, to jego zrozumienie daje nam szansę na skuteczniejszy marketing. Dlatego też postanowiłem poruszyć ten temat na blogu Agencji KS. Z artykułu dowiesz się, czym jest atrybucja, jakie są popularne modele atrybucji i jak ją badać w Google Analytics 4.

24.05.2024

Consent Mode — Wszystko, co musisz o nim wiedzieć prowadząc własny sklep

W moim gościnnym artykule na blogu Selly.pl dziele się informacjami o Consent Mode — trybie, który musimy włączyć, aby móc tworzyć listy remarketingowe do kampanii Google Ads oraz śledzić konwersję z reklam.