SEO
Czy dane strukturalne są przyszłością SEO?
W mojej ocenie dane strukturalne są traktowane przez specjalistów SEO trochę po macoszemu. Wprawdzie wykorzystywane są one przy optymalizacji stron internetowych, jednak mało kto wie, jaki potencjał się za nimi kryje. Zapraszam na pierwszy z cyklu artykułów poświęconych danym uporządkowanym w SEO.
Uprawnienia w Google Search Console czyli jak dodać nowego użytkownika
Prowadząc własnego bloga czy też sklep internetowy chcemy wiedzieć, jak dużo osób nas odwiedza. Do monitorowania wejść z wyszukiwarki Google służy dedykowane narzędzie – Google Search Console – w skrócie GSC. Z tego poradnika dowiesz się, na czym polega zarządzanie uprawnieniami oraz jak krok po kroku dodawać i usuwać użytkowników przypisanych do usługi.
Najważniejsze meta tagi HTML, które powinien znać każdy SEOwiec
Jedną z podstawowych czynności związanych z pozycjonowaniem stron jest optymalizacja meta tagów. Z tego artykułu dowiesz się, czym są znaczniki meta i jak jest ich rola w SEO. Zapoznasz się również z najważniejszymi meta tagami umieszczanymi w kodzie HTML.
Analiza danych z GSC w arkuszach Google za pomocą dodatku Search Analytics for Sheets
Search Analytics for Sheets umożliwia szybki eksport danych z Google Search Console do Arkusza Google. Co więcej, danych tych jest znacznie więcej niż widzimy w GSC na co dzień. Sprawdź jak skonfigurować dodatek! [3 przykłady użycia]
Przydatne funkcje arkuszy Google, które zwiększą Twoją wydajność w SEO
Zależy ci na zwiększeniu wydajności pracy z arkuszami Google? Koniecznie musisz poznać te funkcje. Z ich pomocą skrócisz czas analizy dużych ilości danych, ułatwisz sobie pobieranie informacji ze stron czy też przygotujesz harmonogram prac na następne miesiące.
Jak sprawdzić, czy strona działa?
Utrzymujący się przez jakiś czas brak dostępu do strony może przyczynić się do spadku liczby użytkowników oraz usunięcia strony z indeksu Google. Aby temu zapobiec, należy regularnie sprawdzać, czy strona jest aktywna. Można to robić ręcznie lub… napisać własny skrypt, który codziennie będzie odpytywał podany adres URL i zapisywał kod odpowiedzi serwera w arkuszu Google. Sprawdź, jak przygotować przydatne narzędzie SEO.
Kody odpowiedzi HTTP
Aby przeglądarka wyświetliła pożądaną stronę, wpierw do serwera kierowane jest zapytanie. W odpowiedzi uzyskuje m.in. numeryczny kod, w którym zawarta jest informacja o tym, czy zapytanie zostanie obsłużone i jaki będzie jego efekt. W tym wpisie przeczytasz o najpopularniejszych kodach odpowiedzi HTTP oraz o ich znaczeniu dla SEO. Na koniec przedstawię Ci kilka sposobów, jak sprawdzić, jaki rodzaj odpowiedzi wysyła serwer na zapytanie o konkretny adres URL.
Cron – Automatyzacja codziennych zadań SEO
Wykonywanie powtarzających się zadań każdego dnia może być męczące. Dlaczego więc nie zaprząc do tego Crona?! W tym artykule krok po kroku pokażę, jak skonfigurować proste zadanie w Cron na komputerach z systemem macOS. Podam też kilka przykładów, jak automatyzacja może być wykorzystana w codziennej pracy SEOwca.
Plik robots.txt – zastosowanie i przykłady
Jednym z pierwszych elementów technicznej optymalizacji strony internetowej jest analiza pliku robots.txt. Z tego wpisu dowiesz się, dlaczego należy zadbać o jego prawidłową budowę i dlaczego tylko część botów respektuje dyrektywy w nim zawarte. Znajdziesz też kilka przykładów, które pomogą Ci zrozumieć strukturę pliku robots.txt.